• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Status prawny komisji rewizyjnej

Miejsce
Internet
Termin
22 listopada 2024
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/459 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 459 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 8 listopada 2024 r cena: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy na szkolenie dedykowane przede wszystkim pracownikom biur obsługi rady, radnym oraz sekretarzom., którego przedmiotem będzie kontrola rady z uwzględnieniem prac komisji rewizyjnej.

Ważne informacje o szkoleniu

Uprawnienia kontrolne organów stanowiących jst są wykonywane przez ich organy wewnętrzne, w szczególności przez komisje rewizyjne. Komisja rewizyjna stanowi wewnętrzny, pomocniczy organ rady lub sejmiku, powołany do realizacji ich kompetencji kontrolnych. Początek kadencji samorządu jest doskonałym czasem, by przybliżyć i usystematyzować wiedzę z zakresu kontroli rady z uwzględnieniem prac komisji rewizyjnej.

Podczas zajęć prowadząca wyjaśni:

  • Jakie są kompetencje kontrolne organu stanowiącego jst i radnych,
  • Jakie ma uprawnienia komisja, jak wygląda jej praca,
  • Jak przeprowadzać posiedzenia i je protokołować.

Zajęcia poprowadzi radca prawny, która od wielu lat przeprowadza szkolenia dla administracji samorządowej, także dla pracowników biur rad i radnych gmin, miast i powiatów w zakresie praw i obowiązków radnych, oświadczeń majątkowych czy funkcjonowania komisji rewizyjnej, doskonale znająca specyfikę samorządu, świadcząca wsparcie prawne jst, ceniona za jasny sposób przekazywania wiedzy, uzyskująca bardzo dobre oceny od uczestników.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Przypomnienie uprawnień kontrolnych rady i komisji rewizyjnej, a także ich kompetencji, zadań i organizacji pracy.
  • Przedstawienie, krok po kroku, procedury dotyczącej sposobu przeprowadzania kontroli przez komisję.
  • Omówienie roli komisji rewizyjnej w procedurze absolutoryjnej.
  • Wskazanie:
    -Jak wybierać członków komisji i przewodniczącego?
    -Czy rada może nie zaaprobować na członka komisji radnego, zgłoszonego przez klub radnych?
    -Jakie zadania ma przewodniczący i wiceprzewodniczący?
    Jakie są kompetencje komisji?
    -Co powinien zawierać plan pracy komisji?
    -Jak dokumentować prace komisji i chronić dane osobowe?
    -Jakie aspekty może kontrolować komisja rewizyjna?
  • Zdobycie, przydatnych w codziennej pracy, informacji na temat wątpliwości i nieprawidłowości w zakresie tematyki zajęć.
zwiń
rozwiń
Program

1. Komisja rewizyjna jako komisja obligatoryjna.
2. Wybór członków komisji a statut jst.
3. Skład komisji rewizyjnej.
4. Kluby radnych.
5. Plan pracy komisji.
6. Posiedzenia komisji.
7. Rola przewodniczącego komisji i wiceprzewodniczącego.
8. Protokoły z posiedzeń.
9. Głosowania.
10. Regulamin komisji.
11. Nagrywanie posiedzeń.
12. Sprawozdanie z działalności komisji rewizyjnej.
13. Kompetencje komisji.
14. Przeprowadzanie kontroli przez komisję – krok po kroku.
15. Rada gminy/ powiatu jako organ kontrolny, różnica między kontrolą a nadzorem.
16. Kompetencje komisji w zakresie:
• Rozpatrywania sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej, o tym sprawozdaniu oraz informacji o stanie mienia komunalnego jst.
• Opiniowanie wykonania budżetu jst. 
• Przedstawianie stanowiska, zawierającego wniosek w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium organowi wykonawczemu.
• Pozostałe.
17. Absolutorium.
18. Raport o stanie jst.
19. Ochrona danych osobowych w pracy komisji rewizyjnej.
20. Pytania i odpowiedzi.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Przewodniczący i członkowie komisji rewizyjnej, przewodniczący rad, przewodniczący innych komisji rady, sekretarze jst, pracownicy biur rady oraz kierownicy jednostek organizacyjnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e-doręczeń, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, zapewniania dostępności, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej, w tym szkoląca radnych z tematyki dotyczącej praw i obowiązków radnego, ochrony danych na sesjach, komisji rewizyjnej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Magdalena Kubik-Szczerba
Zastępca Dyrektora FRDL POST
tel. 17 862 69 64
magdalena.kubik@frdl.rzeszow.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 459 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 8 listopada 2024 r cena: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 20 listopada 2024 r.