CELE I KORZYŚCI:
Uczestnicy będą mogli również poznać korzyści płynące ze zwalczania zjawiska mobbigu lub nierównego traktowania w zatrudnieniu oraz zagrożenia płynące z lekceważenia takich zjawisk, zarówno przez pracodawcę, jak i pracowników.
Zajęcia będą prowadzone w oparciu o aktualny stan prawny, orzecznictwo
Sądu Najwyższego i obowiązującą u Klienta dokumentację dotyczącą wewnętrznej polityki antymobbingowej.

PROGRAM:
1. Zjawisko mobbingu charakterystyka.
2. Płaszczyzny mobbingu. Pojęcie staffingu.
3. Rozwiązania prawne w zakresie mobbingu i dyskryminacji w zatrudnieniu.
4. Mobbing, a dyskryminacja, molestowanie i molestowanie seksualne podobieństwa i różnice
5. Identyfikacja co jest, a co nie jest mobbingiem. Zarządzanie zespołem pracowników.
6. Reagowanie pracodawcy, przełożonego i świadka na przejawy mobbingu, dyskryminacji i molestowania.
7. Konflikt w miejscu pracy i skutki jego utrwalenia.
8. Skutki mobbingu dla pracownika i pracodawcy.
9. Mobber i ofiara mobbingu.
10. Przebieg mobbingu.
11. Przeciwdziałanie (przez pracodawcę i kadrę kierowniczą) mobbingowi w miejscu pracy.
12. Jak radzić sobie z mobbingiem ? Działanie ofiary i świadka mobbingu. Instrumenty wewnątrzzakładowe.
Zewnętrzne instytucje wsparcia i ochrony prawnej.
13. Praca zdalna, a mobbing i dyskryminacja.
14. Roszczenia pracownicze w zakresie mobbingu i dyskryminacji w zatrudnieniu.
15. Jakie korzyści daje organizacja konsultacji dla pracowników i wprowadzenie obserwatora w zakresie
identyfikacji zjawiska mobbingu?
16. Praktyczne zastosowanie Wewnętrznej Polityki Antymobbingowej (analiza przypadków).
17. Przykłady ankiet ukierunkowanych na identyfikację mobbingu.
18. Organizacja telefonicznych konsultacji dla pracowników.
19. Komisja Antymobbingowa przebieg posiedzeń, przyjmowanie wyjaśnień od wnioskodawców, świadków i osób podejrzewanych o mobbing, wiążące ustalenia Komisji.

 

 

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313