PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI
CELE I KORZYŚCI:
Uczestnicy będą mogli również poznać korzyści płynące ze zwalczania zjawiska mobbigu lub nierównego traktowania w zatrudnieniu oraz zagrożenia płynące z lekceważenia takich zjawisk, zarówno przez pracodawcę, jak i pracowników.
Zajęcia będą prowadzone w oparciu o aktualny stan prawny, orzecznictwo Sądu Najwyższego i obowiązującą u Klienta dokumentację dotyczącą wewnętrznej polityki antymobbingowej.
PROGRAM:
1. Zjawisko mobbingu – charakterystyka.
2. Płaszczyzny mobbingu. Pojęcie staffingu.
3. Rozwiązania prawne w zakresie mobbingu i dyskryminacji w zatrudnieniu.
4. Mobbing, a dyskryminacja, molestowanie i molestowanie seksualne – podobieństwa i różnice
5. Identyfikacja – co jest, a co nie jest mobbingiem. Zarządzanie zespołem pracowników.
6. Reagowanie pracodawcy, przełożonego i świadka na przejawy mobbingu, dyskryminacji i molestowania.
7. Konflikt w miejscu pracy i skutki jego utrwalenia.
8. Skutki mobbingu dla pracownika i pracodawcy.
9. Mobber i ofiara mobbingu.
10. Przebieg mobbingu.
11. Przeciwdziałanie (przez pracodawcę i kadrę kierowniczą) mobbingowi w miejscu pracy.
12. Jak radzić sobie z mobbingiem ? Działanie ofiary i świadka mobbingu. Instrumenty wewnątrzzakładowe.
Zewnętrzne instytucje wsparcia i ochrony prawnej.
13. Praca zdalna, a mobbing i dyskryminacja.
14. Roszczenia pracownicze w zakresie mobbingu i dyskryminacji w zatrudnieniu.
15. Jakie korzyści daje organizacja konsultacji dla pracowników i wprowadzenie obserwatora w zakresie
identyfikacji zjawiska mobbingu?
16. Praktyczne zastosowanie Wewnętrznej Polityki Antymobbingowej (analiza przypadków).
17. Przykłady ankiet ukierunkowanych na identyfikację mobbingu.
18. Organizacja telefonicznych konsultacji dla pracowników.
19. Komisja Antymobbingowa – przebieg posiedzeń, przyjmowanie wyjaśnień od wnioskodawców, świadków i osób podejrzewanych o mobbing, wiążące ustalenia Komisji.
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313