SKARGI, WNIOSKI I PETYCJE W PRAKTYCE FUNKCJONOWANIA ORGANÓW JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
CELE I KORZYŚCI:
• Uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy w zakresie postępowania w sprawie rozpatrywania skarg, wniosków i petycji na podstawie obowiązujących regulacji:
− Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,
− Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2000roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków przez organy jednostek samorządu terytorialnego,
− Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach, która obowiązuje od września 2015 roku.
• Omówienie praktycznych problemów dotyczących postępowania w sprawach skarg, wniosków i petycji.
• Omówienie aktualnego orzecznictwa w przedmiocie szkolenia.
• Udzielenie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości z zakresu tematu zajęć.
PROGRAM:
1. Prawo składania skarg, wniosków i petycji w świetle przepisów Konstytucji RP.
2. Kwalifikowanie pism według treści.
3. Właściwość organów w postępowaniu skargowo-wnioskowym oraz postępowaniu w sprawie petycji -
funkcjonowanie komisji skarg, wniosków i petycji.
4. Ochrona skarżącego i wnioskodawcy.
5. Przedmiot skarg, wniosków i petycji.
6. Zasady organizacji przyjmowania skarg, wniosków i petycji.
7. Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji.
8. Postępowanie ze skargami złożonymi w toku toczącego się postępowanie administracyjne.
9. Wpływ skargi na postępowania zakończone wydaniem ostatecznych decyzji administracyjnych.
10. Ponowne złożenie skargi uznanej uprzednio za bezzasadną.
11. Terminy załatwiania skarg, wniosków i petycji.
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313