CELE I KORZYŚCI:

poznanie techniki prowadzenia profesjonalnej i skutecznej komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej w
urzędzie w odniesieniu do osób ze szczególnymi potrzebami,
zdobycie wiedzy w zakresie kształtowania procesu profesjonalnej komunikacji z osobami ze
szczególnymi potrzebami,
nauczenie się rozpoznawania barier w procesie komunikacji i sprawne im zapobieganie,
zdobycie wiedzy oraz umiejętności w zakresie etykiety językowej w kształtowaniu procesu komunikacji,
nabycie umiejętności kształtowania postaw asertywnych podczas procesu komunikacji z osobami ze
szczególnymi potrzebami.

PROGRAM:
Moduł 1 WPROWADZENIE. Cele i znaczenie skutecznej komunikacji.
Moduł 2 SKUTECZNA KOMUNIKACJA:
1. Podstawa prawna.
2. Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
3. Praktyczny savoir-vivre komunikacyjny przy obsłudze osób ze szczególnymi potrzebami w urzędzie.
4. Asertywność w komunikacji.
5. Werbalna komunikacja asertywna.
6. Niewerbalna komunikacja asertywna.
MODUŁ 3 ETYKIETA JĘZYKOWA
1. Językowy savoir-vivre.
2. Zasady precedencji, tytulatura.
3. Etykieta językowa podczas spotkań i rozmów telefonicznych.
4. Zwrot grzecznościowe w pismach urzędowych oraz wiadomościach elektronicznych.
5. Przykłady dobrych praktyk.

 

WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW W PLIKU.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313